Tempahan
Perkhidmatan Dekorasi Perkahwinan / Solekan Pengantin
1. Bayaran pendahuluan (advance)
boleh dibuat sejurus selepas kedua-dua pihak (THOR dan
pelanggan) bersetuju dengan sebut harga yang dikeluarkan. (tiada tempoh minimum / maksimum untuk perkara ini)
2. Bayaran baki daripada jumlah
sebut harga (quotation) yang telah dipersetujui perlu diselesaikan dalam
tempoh 1 minggu daripada tarikh majlis / perkhidmatan.
3. Kami tidak membenarkan pembayaran
baki selepas tarikh majlis selesai.
4. Kadar bayaran pendahuluan adalah
sebanyak 30% daripada jumlah sebut harga (quotation) yang
telah dipersetujui untuk pengesahan tempahan.
5.
Sekiranya
bayaran pendahuluan (advance) tidak dibuat dan tempahan masih belum disahkan,
pihak kami berhak untuk mengambil tempahan daripada pelanggan lain walaupun
pada tarikh yang sama. (sebarang perjanjian lisan tidak akan diambil kira)
6. Sekiranya pihak THOR perlu
membuat sebarang perubahan harga (bergantung kepada perubahan harga semasa dan
juga harga pembekal) selepas bayaran pendahuluan dibuat, perkara ini akan
dibincangkan dan mendapat pengesahan kedua belah pihak iaitu THOR dan
pelanggan.
7. Pelanggan TIDAK
DIBENARKAN membuat sebarang perubahan bagi senarai perkhidmatan yang
telah ditempah (pakej) dan disenaraikan dalam resit untuk mengurangkan harga
pakej setelah pembayaran pendahuluan dibuat.
8.
Wang pendahuluan (advance) tidak akan dipulangkan
sekiranya pihak pelanggan membatalkan tempahan. (tiada tempoh minimum / maksimum
untuk perkara ini)
9.
Sekiranya
pihak pelanggan terpaksa menukarkan tarikh majlis (tundaan tarikh) pihak kami
hanya membenarkan penukaran tarikh sebanyak sekali sahaja dengan caj
tambahan sebanyak RM100.
10.
Sekirannya tarikh yang pelanggan tunda
tersebut penuh dan pihak pelanggan ingin membatalkan perkhidmatan, wang
pendahuluan tidak akan dipulangkan.
11.
Setiap
sebut harga (quotation) yang kami tawarkan atau keluarkan kepada setiap
pelanggan hanyalah sah laku untuk tempahan dalam tempoh sebulan dari tarikh
perbincangan. (pelanggan akan diberi sebut harga baru sekiranya masih berminat
selepas tamat tempoh tawaran)
12. Caj tambahan pengangkutan dan
penginapan (jika perlu) akan dikenakan kepada pelanggan yang membuat tempatan
diluar kawasan Pulau Pinang (melepasi Jambatan Pulau Pinang). Harga tersebut
bergantung kepada jarak tempat dan kawasan .
13. Pihak kami akan mengemas segala dekorasi di majlis pelanggan selepas
majlis tamat. Kami tidak membenarkan dekorasi ditinggalkan di majlis pelanggan
selepas majlis tamat.
14. Jika pelanggan ingin dekorasi
ditinggalkan lebih dari satu hari, caj RM200 / sehari akan
dikenakan . Sebarang perubahan akan diberitahu jika terdapat sebarang masalah
yang tidak dapat dielakkan.
15. Pihak THOR tidak akan
bertanggungjawab terhadap sebarang caj tambahan yang akan dikenakan oleh pihak
pengurusan hotel, dewan, homestay dan sebagainya. Semua kos tersebut adalah
tanggungjawab pelanggan sendiri.
Sewa
Peralatan / Pakaian Pengantin
1. Pihak THOR akan mengenakan caj Wang
Cagaran Keselamatan (save deposit) ke atas peralatan yang disewa,
sekiranya peralatan yang disewa dipulangkan tanpa sebarang kerosakan, wang
cagaran keselamatan akan dipulangkan semula kepada pelanggan.
2. Caj wang cagaran keselamatan adalah
bergantung kepada peralatan yang disewa seperti dibawah :
Senarai Barang
|
Wang Cagaran (RM)
|
Aksesori Pengantin (set rantai , mahkota, cucuk sanggul etc )
|
RM150
|
Set Tanjak ( sampan, bengkung, tengkolok, brooch, rantai,
keris )
|
RM 100
|
Bantal Sila
|
RM200
|
Sepasang Busana Sanding L/P
|
RM300 – RM 500
|
Busana nikah (kurung,kurung
moden) - P
|
RM 300
|
Baju Melayu
|
RM150
|
Coat / Mandarin Coat etc
|
RM 250
|
Dress
|
RM 300
|
3. Sekiranya ada kerosakan yang terdapat
pada peralatan yang disewa, pihak kami
akan mengenakan caj ganti rugi mengikut jenis kerosakan.
4. Pihak pelanggan perlu menyerahkan
baju yang disewa kepada butik pengantin dalam tempoh 2 hari selepas majlis
berlangsung.
5. Pihak pelanggan bertanggungjawab
sepenuhnya untuk memulangan barang yang disewa dan dihantar terus ke butik THOR.
Sekiranya penghantaran dibuat melebihi tempoh yang ditetapkan caj tambahan akan
dikenakan sebanyak RM100/hari.
Maklumat
Pembayaran
1.
Pembayaran
deposit boleh dibuat menerusi akaun Public Bank / Maybank.No / CIMB akaun akan
diberikan selepas anda bersetuju untuk membuat tempahan bersama dengan pihak The House of Red Gincu. Maklumat akaun bank
The House of Red Gincu adalah seperti berikut :
Nama Akaun: THE HOUSE Of RED GINCU
Bank: MAYBANK
BERHAD
Akaun
Nombor: 5574 385 00515
2.
Pihak pelanggan haruslah memberikan butiran bayaran seperti berikut:
·
tarikh & waktu bayaran
·
lokasi bayaran @ cara bayaran
·
jumlah bayaran
·
no resit @ transaksi dan menghantarkan salinan resit ke email THOR di : redgincu@yahoo.com
sebagai bukti pembayaran kepada pihak THOR.
3.
Pihak THOR
akan menghantar slip pengesahan tempahan melalui emel anda selepas pembayaran
diterima. (Pembayaran / tempahan secara online sahaja)
Maklumat Jadual Temujanji (untuk
pelanggan yang mengambil perkhidmatan tempahan pakaian atau pakej penuh).
Jadual temujanji adalah seperti
yang dinyatakan dalam jadual di bawah:
Temujanji 1
|
·
Perbincangan mengenai
perkhidmatan yang diperlukan. Sebutharga
(qoutation) akan disediakan dalam tempoh seminggu dan dihantar
melalui email kepada pelanggan.
·
Untuk tempahan baju,
ukuran dan berat badan akan diambil.
|
Temujanji 2
|
Perbincangan
kedua
|
Temujanji 3
|
Fitting
Baju 1st
|
Temujanji 4
|
Fitting
Baju 2nd
|
Temujanji 5
|
Final
Fitting* - Pelanggan mengambil baju yang ditempah / sewa.
|
*Final
fitting – sekiranya baju yg ditempah tidak bersesuaian dengan saiz pelanggan
kerana berat badan pelanggan bertambah, pihak THOR tidak
akan bertanggungjawab.
**Sebarang
temujanji tambahan atas permintaan pelanggan akan dikenakan caj tambahan
mengikut kadar RM20/jam**
Maklumat Am
1. Pelanggan perlu mematuhi dan
memahami serta bersetuju dengan terma & syarat yang diberikan .
2. Pihak THOR berhak untuk mengambil sebarang
tindakan sekiranya pihak pelanggan tidak mengikut terma & syarat yang telah
ditetapkan.
3. Butiran pada terma &
syarat boleh berubah jika terdapat sebarang perubahan dari masa kesemasa.
4. Sebarang
pertanyaan, aduan, komen dan sebagainya bolehlah terus dirujuk kepada :
135 KAMPUNG BARU,
11400 AYER ITAM PENANG
NO
TEL: 019-543 4377
EMAIL; redgincu@yahoo.com
WEB:
thehouseofredgincu.blogspot.com
Tiada ulasan:
Catat Ulasan